Polityka Cookies
Ta strona internetowa zbiera pliki cookies dla celów statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki temu nie będą zbierane żadne informacje
Wszystkie prawa zastrzeżone @2020
1 608 zł
Urządzenie umożliwia korzystanie z gogli bez użycia kabli.
1 309 zł
Kontrolery marki Valve Index, które są kompatybilne z goglami Pimax.
849 zł
Urządzenie wyznaczające strefę w której porusza się użytkownik okularów. Jej zakres to do 100 m2 przy zastosowaniu 4 stacji.
Lepiej późno niż wcale. Korporacja Valve, słynąca, między innymi, ze sklepu Steam nie dawno dołączyła do wyścigu o satysfakcję graczy oraz ich pieniądze wypuszczając na rynek nowy produkt, który może zaskoczyć swoją innowacyjnością oraz innym spojrzeniem na technologię VR.
Valve Index VR Kit
4 099 zł
KIWI Cable Management System
25 euro
Zestaw kołowrotków montowanych do sufity i podtrzymujących okablowanie okularów VR.
Anti-Slip Controller Grip Cover
niedostępny
Antypoślizgowa nakładka na kontroler.
197 zł
Podstawa stacji bazowej do gogli Valve. Umożliwia dostosowanie wysokości na jakiej ma się znaleźć stacja.
Valve Corporation nie poprzestał na podbijaniu gamingowego rynku jedynie na sprzedaży gier poprzez platformę Steam. Właściciele największego sklepu i jednocześnie programu uruchamiającego dla większości produkcji na rynku, po wydaniu na rynek własnej konsoli – Steam Machine – pokusili się o podbój wirtualnej rzeczywistości. Nie wystarczyła kooperacja z innym producentem gogli VR HTC – z którym Valve współpracowało przy opracowaniu HTC Vive. Właściciele Steama poszli jednak swoją drogą i spróbowali samodzielnie stworzyć własny produkt. Efektem była zapowiedź okularów VR – Valve Index – 30 kwietnia 2019 roku, a następnie, w krótkim czasie, ich premiera – 28 czerwca 2019 roku. Valve Index VR wykorzystują wiele konkurencyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak wykorzystanie autorskiego systemu śledzenia opartego na skanowaniu laserowym. Goglami VR od Valve Corporation mogą się cieszyć posiadacze zarówno „pecetów”, jak i Steam Machine.
Trzeba przyznać, że Valve postarało się, aby ich produkt był konkurencyjny i w żadnym razie nie można zarzucić im fuszerki. Te Okulary VR cechują duże różnice, jeśli chodzi o technologię. W goglach zastosowano dwa wyświetlacze LCD, po jednym dla każdego oka, czyli nie tak jak u większości konkurencji – wyświetlacze OLED. Rozdzielczość każdego z wyświetlaczy wynosi 1440 x 1600. Kolejnym wzlotem ponad standardy jest częstotliwość odświeżania, która w Valve Index pracuje w trybach 80Hz, 90Hz, 120Hz oraz w eksperymentalnym trybie 144Hz. Mamy również przełom w rekordowym polu widzenia, bo w Valve Index wynosi ono odpowiednio 160 stopni (szerokość) oraz 115 stopni (wysokość). Pole widzenia w innych, zaawansowanych goglach VR to zazwyczaj 100 stopni. Twórcy chwalą się, że, w odróżnieniu od konkurencji, ich gogle VR pozwalają na rozglądanie się nie tylko za pomocą sztywnych ruchów głowy, ale także oczu.
System śledzący Lighthouse, będący elementem ekosystemu SteamVR oraz zastosowany w goglach Valve, otwiera nową drogę dla technologii VR. Dzięki systemowi, działającemu za pośrednictwem stacji bazowych, które skanują obszar sto razy na sekundę wykorzystując do tego lasery, jesteśmy zdolni do wyznaczenia w pełni kontrolującej nasze ruchy przestrzeni. Ponadto, Lighthouse może obserwować ruchy kilku osób na raz, znajdujących się w „strefie kontrolnej”. Zasięg czujników wynosi 7 metrów. Warto jednak dodać, że Valve Index daje nam możliwość skorzystania z aż czterech stacji bazowych, które są zdolne monitorować przestrzeń o powierzchni 100 metrów kwadratowych (10x10m)! Trzeba przyznać, że jest to już spora przestrzeń realnego świata, mogąca być wykorzystana na poczet lepszej zabawy w wirtualnej rzeczywistości. Lighthouse, dzięki owocnej współpracy Valve i HTC, jest kompatybilny także z HTC Vive, więc posiadając gogle HTC można wyposażyć się w stacje bazowe Valve. Należy jednak sprawdzić, czy dana wersja headsetu współpracuje z daną wersją stacji bazowej. Niektóre, nowsze warianty stacji bazowych mogą nie być kompatybilne ze starszymi HTC Vive.
Tak jak przy innych goglach, w skład Valve Index VR kit wchodzą także kontrolery. Ciekawą opcją, która została w nich zastosowana, jest możliwość ich „zapięcia” na dłoniach, dzięki czemu nie musimy trzymać ich w garści przez cały czas – są przymocowane. Poza tym, są to najzwyklejsze kontrolery, podobne do tych, których używamy w goglach VR konkurencyjnych producentów.
Grzechem byłoby nie dodać czegoś o dość rewolucyjnym pomyśle Valve odnośnie słuchawek dla ich zestawu VR. Otóż słuchawki w Valve Index są tak naprawdę głośnikami, oddalonymi nieco od uszu. To ciekawe, nowatorskie rozwiązanie ma na celu, przede wszystkim, „urealnienie” wirtualnej rzeczywistości. Producenci tłumaczą, że dźwięk pochodzący z słuchawek wydaje się być dźwiękiem dochodzącym z wewnątrz głowy. Tymczasem dźwięk pochodzący z głośników sprawia wrażenie, jakby dobiegał z naszego otoczenia. Do tego dochodzi czysto ekonomiczna kwestia – taki rodzaj nagłośnienia ma zapewnić użytkownikowi wygodę. Słuchawki nauszne potrafią rozgrzać nasze uszy do czerwoności, ale głośniki oddalone o kilka centymetrów od naszej głowy już tego nie zrobią.
Omawiane okulary VR możemy zakupić prosto ze sklepu Steam, podobnie jak Steam Machine. Sam headset możemy zakupić w cenie 2339 zł, ale na tym wydatki się nie kończą. Do zestawu przydadzą się kontrolery, które, kupowane osobno, będą kosztować nowego właściciela 1309 zł. Pojedyncza stacja bazowa to koszt rzędu 699 zł. Steam oferuje również całe pakiety wyposażenia VR. W jednym z pakietów, w cenie 4669 zł, otrzymujemy gogle VR, kontrolery, dwie stacje bazowe oraz grę Half-Life: Alyx na PC. Oczywiście, w pakiecie znajduje się też całe, niezbędne okablowanie.
Wśród akcesoriów kompatybilnych z Valve Index znajdziemy:
KIWI Cable Management System – zestaw rodem z tyrolki górskiej. Jest to kilka małych plastikowych kołowrotków z giętkimi linkami, do których możemy przymocować kabel naszych gogli VR. Kołowrotki montujemy na suficie, a całość ma rozwiązać potencjalny problem z kablami plączącymi się pod nogami użytkownika.
Anti-Slip Controller Grip Cover - nakładki antypoślizgowe, które możemy nałożyć na kontrolery Valve Index. Ten dodatek może ochronić kontroler przed wyślizgnięciem się z ręki i upadkiem na ziemię.
Podstawa stacji bazowej – w przypadku, gdy w pokoju użytkownika Valve Index nie ma miejsca na umieszczenie stacji bazowej w takim położeniu, aby dobrze śledziła ruchy, możemy dokupić stojak na stację bazową. Stacja bazowa jest wtedy umiejscowiona na wybranej wysokości (podstawa jest regulowana).
Kompatybilny z PC i Steam Machine
Wyświetlacz dla każdego oka
Rekordowe pole widzenia
Cena
Kabel
FAQ - najczęstsze pytania dotyczące Valve Index VR:
Czym się różnią od innych okularów?
Jest to konstrukcja, która technologicznie wyprzedza konkurencję. W Vavle Index zastosowano wiele rozwiązań, których nie spotkamy u konkurencji. Autorski, rewelacyjny system nagłaśniający, będący alternatywą dla słuchawek; system śledzenia, który może kontrolować kilka osób na raz, na obszarze 100m kwadratowych, etc.
Czy nadają się do oglądania filmów?
Oczywiście, że tak! Nie tylko nadaje się do oglądania filmów, ale może być też najlepszym headsetem, który to umożliwia, dzięki szerokiemu polu widzenia, jakie zapewnia.
Czy mają kabel?
Tak, podobnie jak inne headsety VR także Valve Index ma kabel.
Jakie akcesoria można dokupić?
Do headsetu można dokupić kontrolery Steam Controllers oraz do 4 stacji bazowych.
Czy istnieje dużo gier kompatybilnych z tymi okularami?
Wszystkie gry kompatybilne z Valve Index można znaleźć w sklepie Steam.
Czy są wygodne?
Gogle VR zostały wyposażone w mechanizmy, którymi można regulować paski mocujące oraz soczewki w taki sposób, aby użytkownik sam dostosował headset do swojej głowy.
Jak je uruchomić? Jak wygląda obsługa?
Pełną instrukcję obsługi, szczegóły uruchamiania oraz sterowania headsetem, można znaleźć na stronie supportu sklepu Steam (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9140-EYIL-0086)
Czy muszę dokupić kamerę?
Headset Valve Index wykorzystuje do śledzenia lasery stacji bazowych, nie kamerę.
Najpopularniejsze gry
Duck Season
Space Pirate
Beat Saber
Half-Life: Alyx (Premiera 2020)
Minimalne:
System operacyjny: Windows 10, SteamOS, Linux
Procesor: Dual Core z Hyper-Threadnig
Pamięć RAM: 8GB
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 / AMD RX480
Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
Rekomendowane:
Procesor: Quad Core +
Karta graficzna: Nvidia GeForce `1070 lub lepsza
Ponadto, dla satysfakcjonujących efektów systemu śledzenia potrzeba przynajmniej dwóch stacji bazowych. Headset nie wspiera HDMI. Komputer musi być wyposażony w DisplayPort 1.2 oraz USB 2.0, a najlepiej USB 3.0.